E-ügyintézés

 

Elektronikus ügyintézés a MOK Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területi Szervezeténél

Ügyek intézése elektronikus úton a Magyar Orvosi Kamara Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területi Szervezete (TESZ) Hivatali kapujára küldött beadvánnyal tehető meg.

Az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségünk:
Tagsági jogviszonnyal kapcsolatban
Hivatali kapu neve: Magyar Orvosi Kamara Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területi Szervezete
Rövid neve: MOKBAZ
KRID száma: 134952934

Tagsági jogviszonnyal kapcsolatos nyomtatványok

Ügytípus megnevezése Ügytípus rövid leírása Benyújtás módja Letöltés (PDF) Letöltés (DOCX)
Tagfelvételi eljárás Tagsági jogviszony létesítése hatósági eljárás keretében, Magyarországon történő egészségügyi tevékenység végzése céljából.
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
tagfelvételi kérelem tagfelvételi kérelem
Adatváltozás bejelentése Kamarai tag adatváltozás bejelentése
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
  • E-mailben
adatváltozás bejelentő adatváltozás bejelentő
Tagsági igazolvány pótlása Kérelem tagsági igazolvány pótlására
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
  • E-mailben
kérelem tagsági igazolvány pótlására kérelem tagsági igazolvány pótlására
Tagdíjkedvezmény igénylése (GYES/GYED) Kamarai tag tagdíjkedvezmény igénylése, a jogosultságot igazoló dokumentum másolatok megküldésével
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
  • E-mailben
nyilatkozat tagdíjkedvezmény igénybevételéhez nyilatkozat tagdíjkedvezmény igénybevételéhez
Tagdíjkedvezmény igénylése (nyugdíjas) Kamarai tag tagdíjkedvezmény igénylése, a jogosultságot igazoló dokumentum másolatok megküldésével
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
  • E-mailben
nyilatkozat tagdíjkedvezmény igénybevételéhez  
Tagsági jogviszony szüneteltetése Tagsági jogviszony szüneteltetése a kamarai tag saját kérésére hatósági eljárás keretében, amennyiben a kamarai tag Magyarországon történő egészségügyi tevékenységet bizonyos ideig nem kíván folytatni
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
tagsági jogviszony szüneteltetési kérelem tagsági jogviszony szüneteltetési kérelem
Tagsági jogviszony helyreállítása szünetelő tag részéről Tagsági jogviszony helyreállítása hatósági eljárás keretében, kamarai tagságát szüneteltető részére, Magyarországon történő egészségügyi tevékenység végzése céljából
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
tagsági jogviszony helyreállítása kérelem tagsági jogviszony helyreállítása kérelem
Tagsági jogviszony megszüntetése Tagsági jogviszony megszüntetése a tag saját kérésére hatósági eljárás keretében, amennyiben a kamarai tag Magyarországon egészségügyi tevékenységet nem kíván folytatni
  • Személyesen
  • Postai úton
  • E-papír alkalmazással hivatali kapunkra (Rövid neve: MOKBAZ KRID szám: 134952934)
tagsági jogviszony megszüntetési kérelem tagsági jogviszony megszüntetési kérelem

Felhívjuk figyelmét, hogy az elektronikus kérelmek benyújtásához ügyfélkapus regisztráció szükséges. Természetes személyek részére az Ügyfélkapu regisztráció folyamatának részletes leírása a Kormányzati Portál internetes oldalán található: https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/regisztracio

Elektronikus ügyeit Területi Szervezetünknél e-papír szolgáltatás útján is intézheti.
Vonatkozó rendelkezéseit az alábbi felületen adhatja meg: Rendelkezési Nyilvántartás 

Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 2021. január 1-től életbe lépett módosítása értelmében az I. fokú kamarai hatósági ügyek illetékmentesek, az ügyfeleknek nem kell megfizetniük a 3.000 Ft-os tételes illetéket.

 

Jogszabályi háttér

2017. január 1-jén hatályba lépett az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.), valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet
 
A fenti jogszabályok alapján az e-ügyintézésre vonatkozó legfontosabb rendelkezések: 
a) Gazdálkodó szervezetekre és jogi képviselővel eljáró ügyfelekre vonatkozó rendelkezések
Az Eüsztv. alapján 2018. január 1-jétől a Magyar Orvosi Kamara Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területi Szervezete (TESZ), mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben köteles biztosítani az ügyek elektronikus úton történő intézését, míg az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek illetve a jogi képviselővel eljáró ügyfelek elektronikus ügyintézésre kötelezettek.

b) Természetes személy ügyfelekre vonatkozó rendelkezések
Az Eüsztv. 9. § (3) bekezdése értelmében természetes személy csak törvényben kötelezhető elektronikus ügyintézésre. A vonatkozó szabályozás értelmében a TESZ természetes személyek számára opcionális jelleggel biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Természetes személyek a mokborsod.hu portál E-ügyintézés menüpontjából elérhető Általános Nyomtatványkitöltő (ANYK) keretrendszerben publikált űrlapokat vehetik igénybe, illetve azon ügytípusok esetén melyekhez nem áll rendelkezésre ANYK keretrendszerben alkalmazható nyomtatvány kérelmeik benyújtásához, igénybe vehetik az Általános célú elektronikus kérelem nyomtatványt – E-papírt.